Vandring över Castleton

Jag har spenderat två nätter på ett litet gulligt hotell i Hope, Derbyshire, mitt i Peak District. Mest för att jag ville se Peak District när jag ändå var i närheten och för att se om jag kunde träffa lite outdoormänniskor till mitt projekt. Det ena lyckades jag bra med i alla fall. Igår släppte jag allt som hette projekt och gick på en lång promenad på kullarna över Castleton. Självklart hade jag med kameran men promenaden handlade mer om mig själv och att få lite frisk luft.

Jag gjorde en Google Map-promenad och kollade om det fanns någon stig i närheten. Först gick det uppför och uppför på ganska stenig blöt stig. Sen plattade det ut och blåste en hel del. Jag kollade på Google Maps igen samtidigt som jag åt en näve sötmandel, genade genom en fårhage, kröp genom en stenmur och klättrade nerför en ravin. Jag hade nått Vinnats Pass som jag så gärna ville se. Där köpte jag glass och en espresso innan jag fortsatte tillbaka till Castleton.

En bra promenad med mycket frisk luft och fantastiska utsikter. Japp, jag vill se mer av Peak District! Men idag tar jag tåget till Manchester och imorgon flyget hem. Men jag vill gärna komma tillbaka.