Panikmat när tiden inte finns

Helt plötsligt är det lite sådär tight om tid och något bör ätas innan nästa aktivitet. Eller så finns det kanske inte energi till att göra någon seriös maträtt. Ja precis då, då är det bra att ta till något lättlagat och snabbt. Idag ger jag er mina tre bästa på det området.

Ni anar inte hur mycket omelett jag har ätit senaste halvåret. Det kan vara den enklast lunchen med stor möjlighet till variation .Omeletten på bilden har bladspenat och fetaost på och är från ett tidigare tillfälle, senaste jag åt en häromdagen hade den salami i sig. Finfint med en matig sallad till, kanske med lite avokadolyx som mättar lite extra.
omelett med spenat

Jag trodde inte jag gillade bananpannkakor tills dess att jag blandade i lite kokos i blandningen. Nu äter jag bananpannkakor flera gånger i veckan. Bra som utflyktsmat, som frukost eller som något snabbt på eftermiddagen. Två ägg och en banan är allt som behövs för ett par plättar, jag blandar gärna i lite kokosflingor också. 
bananpannkakor-3

Den tredje är nog den billigaste och snabbaste. Jag har ätit många portioner havregrynsgröt innan träning i mina dagar. Mättande, smidigt och snabb energi. Jag gör gärna havregrynsgröt med russin i direkt i micron. Om jag vill ha extra stadig måltid så slår jag i ett ägg innan tallriken går in i micron. Inte den snyggaste måltiden på bild men den gör sitt jobb!

Det här är mitt bidrag till Bloggar om hälsas tema om mat när energi, pengar eller tid tryter. Igår tipsade Camilla om en spännande laxlasagne som jag blev sugen på!

Vad har du för gott och smidigt att ta till när orken inte riktigt finns?

3 thoughts on “Panikmat när tiden inte finns

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *