Ragazze cyklar till Kivarps

Idag var det dags för andra helgträffen för La lepre stanca Ragazze. Förra gången körde vi ju lite intro och mek. Men nu skulle vi cykla, och allra bäst helgcyklar man ju till ett fik. Jag hade ritat ut en rutt till Kivarps och det verkade som att vi valde rätt sida av Vättern idag. De verkar ha haft det snöigare och kallare på andra håll.

Vi möttes uppe vid Lerhagens förskola. Det var lite kyligt och lite nervöst i luften. Och så hade vi ju alla sett bilder på snö via de sociala medierna på morgonen. Skulle vi mötas av det samma?
Vi rullade iallafall iväg över Lalleryd och Skirebo. Spänningarna släppte och tjejerna blev mer och mer pratglada.

Vi korsade Risbrodammen, cashade in en punktering som lagades snabbt och snyggt och därefter kom solen. Efterlängtade solen. Den följde med oss hela vägen fram till Kivarps. Vi klev in på Gårdsmejeriet för en efterlängtad fikapaus och tog självklart påtår på kaffet. Det pratades om både cykelbyxor, mtb-träningar och sjukgymnaster vid borden.

Eftersom att jag hade en tid att passa såg jag till att vi rullade hemåt så småningom. Hemvägen blev riktigt behaglig med solsken och medvind. Förutom sista biten upp till Björnebergs herrågrd igen, då kom det där omtalade snöfallet. Vi klarades oss lindrigt och rullade in på parkeringen lika glada som vanligt.

Det här är ett så himla roligt projekt att få göra ihop med Elin. Vi får så mycket positiv feedback vilket gör det hela tusen gånger enklare. Nästa gång är det yoga som helgträff och så kör vi Rapha womens 100 som sommarcykling. Men vad vi ska hitta på till hösten står fortfarande oskrivet. Vi vet bara att vi gärna vill driva detta vidare. Vi har några idéer och vi fick lite fler tips idag men om du har någon mer idé på aktivitet, föreläsning eller liknande så tveka inte att haffa tag i någon av oss och berätta. la lepre stanca ragazze