40-30-20-10 med tunga vikter

Förra veckan… vi kan väl bara glömma den? Den blev kaos, slutade i tårar på ett spinningpass och sen soffläge. Sånt är livet ibland, det är bara att glömma och gå vidare.

Jag tog nya tag i dag, med siktet ställt mot gymmet. Väl där skulle benen få bekänna färg eftersom benpasset uteblev tidigare i veckan. Jag inspirerades av Lofsan (i vanlig ordning) och bestämde mig för att köra 40-30-20-10 reps av knäböj, marklyft och djupa upphopp. Resten av promenaden till gymmet gick till att fundera över vikter, tungt men inte för tungt. Lagom men ändå utmanande.

40-30-20-10 är ett kul upplägg, det är tufft/tungt men ändå överkomligt. Ju längre ner i stegen man kommer desto snabbare går setet. Från att kännas som en evighet att göra i början till att se slutet, ljuset i tunneln, målportalen. Benen var rejält trötta efteråt, precis som de ska vara efter ett ordentligt benpass! P1010617När man lyfter ungefär 11 ton innan frukost så förtjänar man den bästa frukosten, kesoplättar med hallon, mango och rostad kokos!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *